Władze GDDKiA właśnie podpisały umowy na remont nawierzchni jezdni dróg ekspresowych S1, S52 i S86 oraz jezdni zbierająco-rozprowadzającej autostrady A4.
– Remont obejmie nawierzchnię dróg krajowych o łącznej długości ponad 36 km. Ma być bezpieczniej i komfortowo. Wymiana dotyczy warstwy ścieralnej na całej szerokości jezdni. Na prawych pasach wymieniona zostanie również warstwa wiążąca, a miejscami także głębsze warstwy obejmujące podbudowę bitumiczną. Wykonamy niezbędny zakres robót przy infrastrukturze drogowej. Będzie to m.in. wymiana ścieków z betonowych elementów prefabrykowanych oraz krawężników, odtworzenie dylatacji bitumicznych na obiektach mostowych, regulacja kratek i studzienek rewizyjnych- wyjaśnia Marek Prusak z katowickiego oddziału GDDKiA.
Zdaniem drogowców po remoncie znacznie poprawi się komfort jazdy oraz wpłynie to na podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu. – Nowa równa i właściwie wyprofilowana nawierzchnia to krótsza droga hamowania, szybszy spływ deszczu i wód roztopowych z jezdni. To też większy komfort akustyczny drogi i jej otoczenia. Odnowa oznakowania poziomego ułatwi kierowcom korzystanie z drogi-dodaje Marek Prusak.
Na tak ruchliwych drogach ja S86 gdzie przez dobę przejeżdża ponad 112 tys samochodów czy też katowicki odcinek autostrady A4, trzeba będzie liczyć się z dużymi utrudnieniami w ruchu, a w szczycie komunikacyjnym czy podczas częstych kolizji i wypadków w tamtych rejonach nawet i czasowymi całkowitymi paraliżami komunikacyjnymi.
GDDKiA zapewnia jednak, że chce aby prace odbywające się w jak najmniejszym stopniu utrudniały kierowcom korzystanie z dróg. – Dlatego wymagamy od wykonawców prowadzenia robót w taki sposób, aby na drodze ekspresowej S86 Sosnowiec - Katowice został zachowany przekrój 2+2 (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku). Dla pozostałych odcinków remontowanych dróg musi zostać zachowany przekrój 2+1 (dwa pasy ruchu w jednym kierunku, jeden pas ruchu w kierunku przeciwnym)- podkreśla Marek Prusak.
Dodajmy tylko, że nowe droga będzie też na fragmentach S1 w Lalikach i S52 w Cieszynie. Przebudowany zostanie też 12 kilometrowy odcinek DK 94 pomiędzy Pyskowicami a granicą z Zabrzem. Na razie drogowcy nie zdradzają dokładnej daty rozpoczęcia zapowiadanych remontów.