GDDKiA bierze się za osuwiska na S1 i S52. Będzie bezpieczniej na drogach

i

Autor: GDDKiA Osuwisko przy S1 w Lalikach

Wiadomości

GDDKiA bierze się za osuwiska na S1 i S52. Będzie bezpieczniej na drogach

2025-06-17 11:43

Będzie bezpieczniej na drogach w regionie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na usunięcie osuwisk i zabezpieczenie skarp przy drogach ekspresowych S1 w Bielsku-Białej oraz S52 w Ogrodzonej. Prace naprawcze mają potrwać cztery miesiące.

Koniec z niebezpiecznymi osuwiskami na S1 i S52

W poniedziałek 16 czerwca katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że zawarto umowę na usunięcie osuwisk i zabezpieczenie skarp przy dwóch drogach ekspresowych w woj. śląskim.

Chodzi o osuwiska powstałe na drodze ekspresowej S1 przy jezdni w kierunku Cieszyna na wysokości ul. Stanisława Mikołajczyka oraz drugie znajdujące się kilometr dalej przed węzłem Lipnik, przy jezdni prowadzącej w stronę Zwardonia. Na drodze ekspresowej S52 osuwisko pojawiło się w Ogrodzonej, przed wiaduktem w ciągu drogi wojewódzkiej numer 944.

Drogowcy wyjaśniają, że uszkodzenia skarp są wynikiem długotrwałych procesów osuwiskowych, które zostały dodatkowo zintensyfikowane przez obfite opady deszczu. Planowane prace mają ochronić drogi przed dalszym iuszkodzeniami.

- Postępujące uszkodzenia wymuszają wykonanie prac naprawczych w postaci dodatkowego wzmocnienia skarp. Konieczne jest także wzmocnienie lub wymiana uszkodzonych elementów korpusu drogowego na potrzeby zatrzymania procesów osuwiskowych – czytamy w komunikacie GDDKiA.

GDDKiA podpisała już umowę z wykonawcą

Umowę podpisano z firmą Usługi Transportowo Drogowo Mostowe Jan Opitek z Chełma Śląskiego. Ich koszt to niemal 2,5 mln zł. Wykonawca ma cztery miesiące na realizację zadania. Prace rozpoczną się od rozbiórki uszkodzonych gabionów i elementów drogi.

Najważniejszym etapem będzie wykonanie palisad z mikropali kotwiących i oczepu żelbetowego, materacy z geowłókniny i kruszywa oraz odtworzenie zniszczonych koszy gabionowych. Dodatkowo zostanie ponownie wykonane odwodnienie drogi, co ma zapobiec przyszłym uszkodzeniom. Na zakończenie zamontowane będą elementy wyposażenia drogi oraz przywrócona zostanie docelowa organizacja ruchu.

Połączy województwo śląskie z małopolskim. Znamy trasę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej

Śląsk Radio ESKA Google News