Czas na otwarcie dwóch centrów przesiadkowych w Zabrzu. Kiedy to nastąpi?

i

Autor: Facebook/Małgorzata Mańka-Szulik

Wiadomości

Czas na otwarcie dwóch centrów przesiadkowych w Zabrzu. Kiedy to nastąpi?

2024-02-01 9:41

Nadchodzą spore zmiany w komunikacji autobusowej w Zabrzu. Ma to związek z otwarciem dwóch centrum przesiadkowych: w centrum miasta oraz w dzielnicy Rokitnica. Zostaną one uruchomione 10 lutego.

Centra przesiadkowe w Zabrzu. Zaczną działać 10 lutego

10 lutego uruchomione zostaną oficjalnie dwa centra przesiadkowe w Zabrzu: przy ul. Goethego i w Rokitnicy przy ul. Krakowskiej. Taką informację przekazała, w mediach społecznościowych, Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent miasta. 

Wcześniej natomiast zaplanowano wydarzenia związane z prezentacją centrów dla mieszkańców. W Rokitnicy odbędzie się ono 8 lutego o godz. 16:30, a przy ul. Goethego dzień później, 9 lutego, również o godz. 16:30.

Będzie sporo zmian w kursowaniu autobusów 

Od 10 lutego autobusy Zarządu Transportu Metropolitalnego zaczną więc obsługiwać dwa nowe dworce autobusowe w Zabrzu. To oznacza liczne zmiany w komunikacji miejskiej. Wiadomo już, że łącznie zaczną zatrzymywać się tu autobusy prawie 40 linii.

Rozpoczęcie obsługi tego samego dnia dwóch węzłów przesiadkowych w jednej gminie to wyjątkowa okoliczność – ocenił, w rozmowie z Polską Agencją Prasową, Michał Wawrzaszek, rzecznik ZTM-u.

Na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego, w zakładce "komunikaty", są już dostępne szczegółowe informacje dotyczące wspomnianych zmian. Opublikowano tam również schematy graficzne organizacji ruchu komunikacji miejskiej w nowych dworcach w Zabrzu (udostępniamy je poniżej). 

Inwestycje kosztowały łącznie ponad 100 mln zł

Przypomnijmy, że dworzec przy ul. Goethego ma powierzchnię ok. 10,4 tys. metrów kwadratowych. Są tu perony komunikacji autobusowej, parking P&R, poczekalnia i punkty usługowe. Nie został on jednak połączony z przylegającym do niego peronem dworca kolejowego. Pasażerowie będą więc pokonywali trasę pieszo i dostawali się na peron dotychczasowym przejściem pod torami, które znajduje się w budynku dworca.. 

Centrum przesiadkowe Goethego

i

Autor: ZTM

W Rokitnicy zbudowano natomiast perony otwarte i niewielki parking zewnętrzny. Ten obiekt, z poczekalnią i drobnymi usługami, ma z kolei 276 metrów kwadratowych.

Centrum przesiadkowe w Rokitnicy

i

Autor: ZTM

W obu miejscach dostępne mają być także stacje ładowanie pojazdów elektrycznych, strefy Kiss&Ride oraz infrastruktura towarzysząca (biletomaty, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej i tablice zajętości miejsc na parkingu P&R).

Miasto przekazało w listopadzie ubiegłego roku, że inwestycja na Goethego kosztowała 83 mln zł, a w Rokitnicy – 31 mln.