Zmiany organizacji ruchu w tym rejonie początkowo miały obowiązywać od 15 lutego. Ze względu na trudne warunki pogodowe wykonawca, powiadomił o przesunięciu prac o tydzień. Po ich zakończeniu ul. Tarnogórska zyska nową konstrukcję nawierzchni, nowe oświetlenie, a pozostała istniejąca infrastruktura podziemna zostanie przebudowana. Na wjeździe do Centrum Przesiadkowego wykonane zostanie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. W ciągu ul.Tarnogórskiej zostaną także wykonane zatoki postojowe oraz ciągi pieszo-rowerowe i rowerowe, stanowiące kontynuację dróg, które zostaną wybudowane na obszarze Centrum Przesiadkowego.
Na czas robót na odcinku ul. Tarnogórskiej od ul. Kolberga do Witkiewicza wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy, a ruch pieszych będzie odbywał się chodnikiem tylko po jednej stronie ulicy. Objazdy zostaną poprowadzone ul. Witkiewicza (która na czas prac stanie się ulicą jednokierunkową) i ul. Opolską. Jeśli harmonogram prac zostanie poprowadzony zgodnie z planem przebudowa powinna zakończyć się pod koniec 2021 r.
W związku z przebudową ul. Tarnogórskiej, na odcinku od ul. Witkiewicza do Kolberga wprowadzone zostaną objazdowe trasy dla linii 57, 80, 112, 156, 187, 259, 280, 288 i 617. Autobusy linii nr 156, 259, 280 i 617 jadąc w kierunku Zabrza, po obsłudze przystanku „Gliwice Plac Piastów 6” pojadą ulicami: Piwną, Tarnogórską, Witkiewicza i Opolską, gdzie na przystanku „Gliwice Opolska” włączą się na stałą trasę przejazdu. W przeciwnym kierunku trasa linii nie ulegnie zmianie.
Autobusy linii nr 57, 80, 112, 187 i 288 jadące w kierunku Tarnowskich Gór, po obsłudze przystanku „Gliwice Piwna” pojadą ulicami: Piwną, Tarnogórską, Witkiewicza, Opolską i znów Tarnogórską, gdzie włączą do stałej trasy przejazdu przy przystanku „Gliwice Tarnogórska”. W przeciwnym kierunku trasa linii nie ulegnie zmianie.
Przebudowa ul.Tarnogórskiej jest związana z budową Centrum Przesiadkowego. Centrum Przesiadkowe skupi po północnej stronie dworca PKP wszystkie środki transportu miejskiego, wpłynie na poprawę komfortu i jakości podróży mieszkańców całego regionu, zwiększy też bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców.
Przebudowany zostanie też układ drogowy po południowej stronie dworca. Inwestycja ta gruntownie zmieni wygląd śródmieścia Gliwic tworząc wraz z Centrum Przesiadkowym przyjazną i funkcjonalną przestrzeń miejską. Plac przed dworce PKP zyska jednolitą nawierzchnię z granitowych płyt, na placu stanie fontanna w formie lustra wody z pojedynczymi wodotryskami i ławki. Na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego powstaną bus pasy, wyspy separacyjne z azylami dla przechodniów i ścieżka pieszo-rowerowa łącząca plac dworcowy z drogą rowerową projektowaną wzdłuż ul. Jagiellońskiej. Ul. Zwycięstwa zyska wykończenie z granitowej kostki. Zniknie torowisko, a jezdnia zostanie zwężona. Powstanie też ciąg pieszo-rowerowy.
Na placu Piastów ruch będzie odbywał się na zasadzie jednokierunkowego przejazdu wokół wyspy centralnej oraz wyspy peronowej. Ul. Okopowa zostanie rozbudowana i połączona z pętlą autobusową linii A4 przy placu dworcowym. Na ul. Na Piasku zaplanowano z kolei utworzenie miejsc postojowych.
Na terenie całej inwestycji, w rejonie przejść dla pieszych i zatok autobusowych zaprojektowano tzw. pola uwagi lub pola prowadzące, które ułatwią poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Przebudowana zostanie również sygnalizacja świetlna – zostanie dostosowana do geometrii powstałego układu drogowego i organizacji ruchu. Ponadto zaplanowano remont ciągu pieszo-rowerowego przy ul. gen. Leona Berbeckiego na odcinku od alei Przyjaźni do ul. Aleksandra Fredry. Inwestycja będzie kosztować ponad 41 mln zł i zostanie sfinansowana z budżetu miasta. Prace powinny się zakończyć pod koniec 2022 r.
Źródło: UM Gliwice