Awaria na kolei. Utrudnienia na trasie Kędzierzyn-Koźle–Gliwice

Poważne utrudnienia w ruchu kolejowym na Śląsku. W poniedziałek rano, po uszkodzeniu pantografów przez pociąg na szlaku kolejowym Taciszów – Rudziniec Gliwicki, wstrzymano ruch pociągów między Kędzierzynem-Koźlem i Gliwicami.

Awaria na kolei. Utrudnienia na trasie Kędzierzyn-Koźle–Gliwice

i

Autor: Megatron7667 (Wikipedia) Perony po remoncie

Awaria na kolei. Poważne opóźnienia

Do awarii doszło w poniedziałek, 14 lipca przed godz. 5. Jak poinformowało Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego, uszkodzeniu uległy dwa pantografy w pociągu spółki Polregio, co spowodowało zablokowanie odcinka linii kolejowej.

Wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku, którym odbywa się m.in. większość ruchu ponadregionalnego między Wrocławiem i Katowicami, spowodowało poważne opóźnienia. Dlatego też skierowano pociągi na objazdy.

Jak wynika z danych PKP Polskie Linie Kolejowe, pociąg Intercity Rozewie z Wrocławia do Przemyśla, który w Kędzierzynie-Koźlu miał niewielkie opóźnienie, został skierowany na objazd przez Toszek. Jego przyjazd do Gliwic spodziewany jest z ponad godzinnym opóźnieniem.

Służby pracują nad usunięciem awarii i przywróceniem normalnego ruchu kolejowego. Pasażerowie powinni śledzić komunikaty przewoźników i liczyć się z opóźnieniami w podróży.

Pociąg ma opóźnienie? 

Opóźnienia pociągów to niestety częsty problem, który może pokrzyżować plany podróży. Na szczęście, pasażerowie mają pewne prawa i mogą ubiegać się o odszkodowanie. Co zrobić, gdy pociąg jest opóźniony? Przede wszystkim warto sprawdzić informacje o opóźnieniu na tablicy odjazdów, w aplikacji mobilnej przewoźnika lub na jego stronie internetowej. Można również skontaktować się z obsługą pociągu lub punktem informacyjnym na stacji.

Jakie kroki podjąć w przypadku opóźnienia?

  • Sprawdź informacje: Upewnij się, że pociąg jest opóźniony i jaki jest przewidywany czas przyjazdu.
  • Skorzystaj z pomocy: Skontaktuj się z obsługą pociągu lub punktem informacyjnym na stacji.
  • Złóż reklamację: Jeśli opóźnienie przekracza 60 minut, masz prawo złożyć reklamację u przewoźnika.
  • Zbierz dokumenty: Zachowaj bilet i wszelkie dokumenty potwierdzające opóźnienie.
  • Wybierz sposób złożenia reklamacji: Reklamację możesz złożyć online, pocztą tradycyjną lub osobiście w punkcie obsługi przewoźnika.
  • Ubiegaj się o odszkodowanie: Jeśli opóźnienie kwalifikuje się do odszkodowania, przewoźnik powinien wypłacić rekompensatę.