Kampania ASP

i

Autor: ASP Gdańsk

ASP w Gdańsku swoją kampanią przyciągnięcia do siebie nowych studentów wywołała burzę w Katowicach

2021-03-11 13:20

Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku zorganizowała kampanię promocyjną, która ma przyciągnąć nowych studentów na uczelnię artystyczną. Postanowiła powalczyć o młodych ludzi z całej Polski. I nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie postanowiła uderzyć w konkurencję. Miasto Katowice oraz ASP w stolicy Górnego Śląska odpowiedziało na kampanię gdańskiej uczelni.

Pilna Pomoc dla Oliwii Hyla z Boguchwałowic

Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku w swojej kampanii promocyjnej skierowanej do przyszłych studentów zaczepnie pyta na specjalnie przygotowanych plakatach: „Masz Już dość?” Plakat pojawił się w centrum Katowic i zwrócił uwagę władz miasta jak również władz ASP w Katowicach. Powód? Na plakacie oprócz pytania można zobaczyć symbol Katowic, a może i całego Śląska, Spodek. Nie byłoby w tym nic kontrowersyjnego, gdyby nie to, że pod spodem widzimy zasnute smogiem blokowisko.

– W tej kampanii zaskoczyły nas dwie rzeczy. Po pierwsze, że negatywne stereotypy o ludziach i o miejscach mogą nadal przysłaniać rzeczywistość, a po drugie , że w tym konkretnym przypadku, przysłaniają rzeczywistość ludziom wykształconym i wrażliwym, bo są artystami- mówi Mirosław Rusecki, rzecznik Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

Za pomocą portalu społecznego władze ASP w Katowicach wysłały zaproszenie dla swoich kolegów i koleżanek z Gdańska. – Zapewniamy bezpłatne noclegi i zwiedzanie. Na koniec puścimy Was w skarpetkach i z torbami. W takich ładnych skarpetkach i z torbami pełnymi prezentów” – napisały na Facebooku władze katowickiej uczelni.

Obojętnie wobec kampanii gdańskiej uczelni artystycznej, nie przeszły również władze Katowic.

– Spodek bez wątpienia jest jednym z najmocniejszych symboli Katowic, dlatego miło, że nawet w Gdańsku nasza hala jest dobrze znana. Mamy też wiele innych charakterystycznych miejsc i obiektów do pokazania. Chętnie pokażemy zabytkowy, unikatowy na skalę Europy Nikiszowiec czy szlak katowickiej moderny, którymi również możemy się chwalić. Z przyjemnością pokażemy stolicę Metropolii, która zmienia się na naszych oczach. Zapraszamy serdecznie, zorganizujemy wycieczkę- mówi Michał Łyczak, rzecznik katowickiego magistratu.

Warto dodać, że ASP z Gdańska stereotypowo w swojej kampanii potraktowała nie tylko Katowice. W wersji warszawskiej na plakacie słoik sugeruje, że to miasto „słoików”, Wrocław krasnali, Kraków podobnie jak Katowice dusi smog, podobnie jak Smoka Wawelskiego.

"Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na online@grupazpr.pl!"