Arena Katowice będzie miała sponsora tytularnego
Arena Katowice to nowoczesny kompleks, który łączy stadion piłkarski i wielofunkcyjną halę. To przestrzeń dla wydarzeń sportowych, kulturalnych i biznesowych najwyższej rangi. Na jej murawie i parkiecie odbywają się mecze ligowe i międzynarodowe, koncerty, targi, kongresy i konferencje. Obiekt jest centrum spotkań społecznych i miejscem integrującym mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Przesunięcie terminu – więcej czasu na decyzję
Pierwsze nieformalnie poszukiwania sponsora tytularnego rozpoczęto jeszcze przed zakończeniem budowy Areny Katowice. Niedawno ogłoszono konkurs z podaniem ważnych warunków, jakie musi spełnić sponsor. Teraz zarządca obiektu poinformował o przedłużeniu terminu składania ofert do 1 września.
Wcześniejszy termin został wydłużony, a to pozwala firmom ubiegającym się o miano sponsora tytularnego jeszcze raz przeanalizować decyzje pod względem finansowym i operacyjnym - mówi Wojciech Grabarczyk, PR Manager w Katowickiej Agencji Wydawniczej.
Tak wygląda Arena Katowice
Zobacz zdjęcia
Kompleksowe możliwości sponsoringu
Warto dodać, że konkurs na sponsora tytularnego został ogłoszony dla całego obiektu, włącznie z hotelem i częścią restauracyjną, która dopiero powstaje.
Obiekt cały czas się rozwija, zwłaszcza w części hotelowo-gastronomicznej. Ta część również objęta będzie umową sponsorską - podkreśla Wojciech Grabarczyk
Dlaczego warto zostać sponsorem tytularnym Areny Katowice?
Sponsoring tytularny to wyjątkowa szansa na długofalowe budowanie wizerunku marki w otoczeniu sportu, kultury i rozrywki na najwyższym poziomie. Współpraca obejmuje szeroki wachlarz ekspozycji marki – od identyfikacji wizualnej na obiekcie, przez obecność w transmisjach i relacjach medialnych, po działania marketingowe i eventowe.
Partner tytularny zyska kompleksowe możliwości promocji i budowania wizerunku marki.
Warto przy tej okazji przypomnieć, że pozyskanie sponsora tytularnego to obopólna korzyść. Zarządcy obiektu gwarantuje systematyczne i stałe pokrywanie wydatków związanych z utrzymywaniem obiektu.
W ostatnim czasie sponsora tytularnego pozyskał Stadion Śląskim. Została nim firma superauto.pl.

Stadiony z nazwą sponsorską w Polsce (stan na lato 2025)
1. PGE Narodowy – Warszawa
Pełna nazwa: Stadion Narodowy im. Kazimierza Górskiego, znany komercyjnie jako PGE Narodowy od 2015 roku.Jest to jedna z najbardziej prestiżowych umów sponsoringowych w Polsce.
2. Polsat Plus Arena Gdańsk – Gdańsk
Dawniej znany jako PGE Arena Gdańsk (2010–2015) i Stadion Energa Gdańsk (2015–2020). Obecnie, od maja 2021 roku, nosi nazwę Polsat Plus Arena Gdańsk.
3. Tarczyński Arena Wrocław – Wrocław
Stadion Wrocław, budowany na EURO 2012, od 2021 roku oficjalnie zwany Tarczyński Arena Wrocław – umowa została podpisana na 6 lat.
4. KGHM Zagłębie Arena – Lubin
Stadion w Lubinie był znany jako Dialog Arena (2009–2012). Obecnie, od 7 października 2023, nosi nazwę KGHM Zagłębie Arena – umowa sponsorskie z KGHM.
5. EXBUD Arena (Stadion Miejski) – Kielce
Stadion w Kielcach, dom Korony Kielce, funkcjonuje jako EXBUD Arena. Wcześniejsze nazwy sponsorskie to Kolporter Arena (2014–2018) oraz Suzuki Arena (2018–2024). Obecna nazwa od września 2024.
6. Orlen Stadion im. Kazimierza Górskiego – Płock
Stadion Wisły Płock od marca 2023 nosi nazwę Orlen Stadion im. Kazimierza Górskiego, w wyniku 5-letniego sponsorowania przez PKN Orlen.
7. Motor Lublin Arena – Lublin
Arena Lublin, od lutego 2025 zwana Motor Lublin Arena, dzięki sponsoringowi przez klub Motor Lublin. Umowa obowiązuje do końca 2027.
8. zondacrypto Arena – Częstochowa
Stadion Rakowa Częstochowa od maja 2025 nosi nazwę zondacrypto Arena, w ramach kontraktu ze sponsorem z branży kryptowalut – zondacrypto. Umowa trwa do końca sezonu 2027–28.
9. Itaka Arena – Opole
Stadion Opolski od marca 2025 oficjalnie funkcjonuje jako Itaka Arena, w wyniku podpisanej pięcioletniej umowy z firmą turystyczną Itaka