Koleje Śląskie

i

Autor: Dariusz Brombosz

Aplikacja Kaeśka od Kolei Śląskich z nowymi funkcjami

2025-04-18 11:10

Koleje Śląskie zakończyły okresu testowy, aplikacji mobilnej KAEŚKA. Teraz czas na kolejny etap rozwoju aplikacji. Pasażerowie zyskali dostęp do nowych funkcji, które zdecydowanie ułatwią podróżowanie pociągami Kolei Śląskich.

Aplikacja Kaeśka jest darmowa. Można ją pobrać  na urządzenia z systemami Android oraz iOS. – Tylko od stycznia do marca aplikację pobrało ponad 47 tys. podróżnych, którzy za jej pośrednictwem kupili niemal 150 tys. biletów. W Kaeśce założono także 32 tys. kont – wylicza Tomasz Niedziela, wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich i dodaje: – Wierzymy, że wprowadzenie nowych funkcji i udogodnień zachęci do korzystania z Kaeśki nowych użytkowników.

Szybciej, wygodniej, bezpieczniej

Jedną z ważniejszych  nowości w Kaeśce na jakie czekali podróżni to   możliwość płacenia za bilety przy użyciu dobrze znanych systemów płatności mobilnych Apple Pay i Google Pay.

– To rozwiązanie, na które czekało wielu użytkowników. Aby potwierdzić płatność za bilet, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie – kodem, odciskiem palca czy przy pomocy funkcji rozpoznawania twarzy. Dzięki temu zakupy w aplikacji są teraz jeszcze szybsze i wygodniejsze – podkreśla Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Podróż pod kontrolą

To nie koniec nowości. Wraz  z aktualizacją Kaeśki, jest możliwość ustawienia minimalnego czasu na przesiadkę w przypadku połączeń, które tego wymagają.

– Zależy nam, aby pasażerowie mieli realny wpływ na to, jak podróżują. Ustawienie minimalnego czasu przesiadki to funkcja, której brakowało – teraz odpowiadamy na te potrzeby. Po aktualizacji pasażerowie mają do wyboru trzy opcje: minimalną – 5 minut, standardową – 8 minut i dłuższą – 20 minut – informuje Bartłomiej Wnuk.

Usprawnienia dzięki sugestiom pasażerów

Ważnym elementem rozwoju Kaeśki jest aktywność pasażerów, którzy dzielą się spostrzeżeniami na temat jej funkcjonowania. Na tej podstawie wprowadzono wiele istotnych usprawnień – od poprawy wyglądu głównego ekranu, przez uporządkowanie list ulg po możliwość anulowania ścieżki zakupu biletu i szybki powrót do głównego ekranu.

– To także dzięki cennym uwagom pasażerów Kolejom Śląskim udało się stworzyć aplikację, która cieszy się coraz większą popularnością – mówi Bartłomiej Wnuk i zachęca do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami usprawnień. Można to zrobić wysyłając wiadomość na adres: [email protected].

Aplikacja dla oszczędnych

 Od 1 kwietnia przy zakupie biletu w aplikacji, pasażerowie korzystają z 10-proc. zniżki w ramach oferty „Podróż z rabatem”.

– Zniżka nalicza się automatycznie przy zakupie biletu w aplikacji. Promocją są objęte bilety na pojedyncze przejazdy, bilety miesięczne oraz bilety z ofert specjalnych. Zniżka nie obejmuje z kolei biletu rocznego oraz biletów w ramach Taryfy Max Bilet, Taryfy Krakowskiej oraz Biletu Zakopiańskiego – wyjaśnia Tomasz Niedziela, dodając, że rabat łączy się ze wszystkimi ulgami ustawowymi, m.in. dla studentów, uczniów oraz posiadaczy Karty Dużej Rodziny.

Szczegóły oferty „Podróż z rabatem” można znaleźć na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl